шо нового

Не громозека Zavoloka
20:31/27.02.2011

Поки я гадав, про що говоритиму з Громозекою української електроніки, чиї музичні експерименти, широко відомі у вузьких колах збочених меломанів, нагадують звукову атаку міжгалактичних прибульців-кібермутантів, переді мною з'явилась мініатюра лауреатки фестивалю Ars Electronica у масштабі 1:1 і промовила:

— Привіт, я Заволока. Пишеться латиною. Zavoloka — це не бренд, як Gorillaz. Це моє прізвище. А ще це українське слово. Яке має дуже багато значень. Наприклад, туман. Або людина, яка не сидить на місці.

ШО Твій стиль визначають як нойз…
— Про мене постійно кажуть, що я — нойз. Хоч я зовсім не нойз. Я іноді використовую нойз як засіб виразити… мощь! (сміється) Може, післязавтра мені захочеться писати брейк–біт. Хай люди визначають.
В моїй творчості мало лупів. Але — наприклад на виступах — в мене навіть експериментальне техно є. Музика доволі залуплена. Але в принципі я не дуже люблю репитативність. Я намагаюсь кожний раз грати різне, міксувати старе з новим, іншим. Мені не дуже цікаво, як «Океан Ельзи», постійно співати одну й ту саму пісню.

ШО Ти не тільки музикант, але й дизайнер…
— Я робила повністю обкладинку, форму коробочки, абсолютно всі фотографії, всі графічні орнаменти, вони повністю робились під концепцію альбому, яка виражена у його назві — «природа ніколи не продюсує один біт два рази», тому тут якби всьо таке… (всьо зроблено дуже чьотко — прим. ред. «ШО»)

ШО Мені спало на думку, що відчувається якийсь вплив людей, які робили обкладинку для Бйорк… (мається на увазі альбом Medulla, оформлений паризьким дизайнерським дуетом M/M — www.mmparis.com)
— Нєєє… Я, по–перше, не бачила, а по–друге, я все малювала руками, просто все продумувалось спеціально під назву, під концепцію…

ШО Стосовно цієї дівчини — AGF…
— Її звати Анті Грейе і F — це її колишній чоловік, цього можна не писати. (сміється)

ШО Як ви познайомились?
— Дуже просто — Андрій Кіріченко з лейблу Nexsound їздив на фестиваль Ultrahang (www.ultrahang.hu), там познайомився з AGF, якось з нею потім зв'язався, і коли в мене вийшла Suspenzia, мій перший альбом, він просто дав ій лінки, вона послухала і сказала: «Ого, круто! Давай з тобою працювати».  Ну просто через інтернет познайомились. Потім почали дисками обмінюватись, семплами, потроху придумували, що ми хочемо робити, виступали за кордоном, в готелях щось робили... (сміється ) В процесі знаходились, а потім в 2005 році влітку поїхали в тур до Німеччини, Nexsound (вона з Берліна сама), я в неї жила десь тиждень у студії, ми разом працювали і пили пиво; з часом просто визначилися, хто буде які треки дороблювати до кінця, я привезла свої в Київ, потім відправила їй назад, і вже тоді ми зробили мастерінг.

ШО Як семпли ти добуваєш?
— В основному я користуюсь згенерованими звуками, або це записані на мікрофон просто звуки, які потім оброблено, але в основному це те, що генерується.
Я не користуюсь чиїмись чужими семплами, навіть дуже крутими. Мої або генеруються, або записуються спеціально музикантами.
AGF так само робить, ще вона співає, ми дуже цікаво гралися з голосом… Вона там навіть співала українською, я написала їй транслітом слова українських пісень, вона сама придумувала мелодію на українські слова.

ШО Ти виступаєш з відеомитцями?
— Якщо це вечірка Nexsound, то у нас є друзі PDTA, така VJ–team є, причому я не бачу те, що вони будуть готувати, тому ми виступаємо й одразу в реал–таймі вони роблять відео. А якщо казати про відео, то мені робили відео, є такі чуваки… зараз скажу... (сміється) Саша Анпілогов — він робить мені зараз теж відеоролік, в мене вже є один кліп. В ротації його нема.

ШО А якщо б продюсер намагався змінити твій звук?
— Нафіг продюсера! (сміється)

ШО Популярність як така тебе не цікавить?
— Нє, чому, цікавить. Ну, дивлячись який, звичайно, продюсер. Якщо продюсер помічає мої помилки, стосовно яких я можу згодом сказати «ну да, да, ти був правий», тоді це класний продюсер, а якщо він робити мейнстрімом почне щось, тоді… (сміється)

ШО Як би ти визначила взагалі стан електронної музики в Україні?
— Такий… не дуже гарний, м'яко кажучи. Розумієш, у нас, по суті, є діджей–сцена електронна. Якщо казати про композиторів, які самі пишуть, то тут не дуже багато людей, які дійсно, навіть якщо і роблять музику, себе не проштовхують. Вони відсилають музику на закордонні лейбли, на mp3–лейбли, а у нас це тільки починає розвиватися. Я можу сказати, що наш фестиваль «Деталі Звуку» — знаковий. Дуже багато закордонних музикантів з експериментальних лейблів. І не тільки експериментальних.

ШО То, може, — в Росію?
— Росія — це зовсім інша сцена з зовсім іншим ставленням до такої музики, як я, там це вважається за гіперандеграунд. Я вважаю Україну набагато сильнішим музичним середовищем, ніж Росію. Справи у них реально гірше ніж у нас. Зате, з іншого боку, Іжевськ — це міф IDM. Є Алєксей Борисов з F.R.U.I.T.S.

ШО Хто твій ідеал?
— ?

ШО Squarepusher?
— Я його поважаю. Він не зовсім мій ідеал. Є декілька музикантів, які мені подобаються, але це не означає, що я намагаюся їх наслідувати.

ШО Бажаєш поекспериментувати?
— Звичайно! Я дуже хочу, щоб знайшлися люди, з якими я буду працювати, робити відео. Для мене взагалі експерименти дуже цікаві. Ми робимо з однією дівчиною відео з фотографіями під цей альбом.

ШО Як ти бачиш майбутнє?
— Музика буде схрещуватися з різними видами мистецтв, породжуючи щось якісно зовсім нове. Насправді немає ніякого занепаду, який, як подекуди кажуть, починається в електронній музиці. Вона якраз буде дуже кльово розвиватися, тому що технології дешевшають, і кожна людина може стати музикантом реально, якщо у неї є бажання, хист і цікаві ідеї.

ШО Деякі люди вбачають у цьому негатив. Композиторів стає як собак нерізаних.
— Ну да. (сміється) Ну хороших все одно мало. Це так завжди.

ШО Ти вважаєш себе хорошою? Як на тебе вплинуло те, що тебе визнали на Ars Electronica? (http://www.aec.at/en/ prix/honorary2005.asp)
— Вплинуло тільки в Україні. А за кордоном… це нічого не значить. Це просто ще одне речення в біографії. Але стали цікавитись більше моєю творчістю, Nexsound'oм.

ШО Наскільки тебе цікавить власне вихлоп з твоєї творчості?
— Промо? Творчість більше цікавить. (сміється) Якщо ти робиш щиро, то обов'язково знайдуться люди, яким теж сподобається. Народ шарить, де — щиро, а де — нещиро. Мені здається, це в першу чергу впливає на популярність.

ШО Твій сайт виключно англійською — це претензія на елітарність?
— Нєєє… По–перше, молодь в основному розуміє. Англійська — космополітична мова. Всі її розуміють. Але, можливо, з часом буде українська версія. Я все роблю сама, це важкувато.

ШО Як ти відносишся до mp3?
— Дуже добре, до обміну теж. І до нет–лейблів. Хочу зробити реліз в нет–лейблі. Мій перший альбом був викладений на Nexsound в mp3!

ШО Музика не є джерелом доходів?
— За кордоном — да, в Україні — нє. В Україні діджеї. В мене професія — дизайн. Реклама. Звичайно, хочеться, щоб студія була… По Україні нас мало запрошують, можливо, тому, що люди просто не можуть за це заплатити. У нас дуже складно продавати диски. Просто немає спеціалізованих магазинів. Цікаво, що в Америці, в Японії і в Європі продаються наші диски в магазинах. Це справа Nexsound, я в цьому не дуже шарю.

ШО А думаєш про власний імідж?
— Це в популярній музиці співаючі моделі і всякоє такоє. Красиві губи, там, гарна фігура…(сміється) А у мене в першу чергу — музика.

Бесіда: Павло У. Лжецький
Zavoloka — AGF: офіційний сайт www.zavoloka–agf.com
Zavoloka: офіційний сайт
www.zavoloka.com
Nexsound: офіційний сайт
www.nexsound.org

рейтинг:
5
Средняя: 5 (1 голос)
(1)
Количество просмотров: 23206 перепост!

комментариев: 0

Введите код с картинки
Image CAPTCHA

реклама




наши проекты

наши партнеры














теги

Купить сейчас

qrcode